Het is een behoorlijke tijd stil geweest hier op het platenblog, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de muziek gestopt is de afgelopen maanden. Het platendraaien ging gewoon door en ook zijn er weer een paar leuke concerten voorbij gekomen. Een absoluut hoogtepunt tot nu toe was de show van Son Mieux afgelopen vrijdag in Doornroosje in Nijmegen. Voordat ik daar verder op in ga eerst nog even een shoutout naar de medewerkers van Doornroosje. Ik was daar niet meer geweest sinds ze verhuisd zijn, maar wat is dat een leuke zaal! Niet al te groot, maar groot genoeg voor een band die een flinke show neer wil zitten. Daarnaast horecapersoneel dat snapt wat het is om tijdens een concert te werken met ook nog eens allerlei speciaal biertjes in de aanbieding. Top!
Maar goed, terug naar de show zelf. Dat Son Mieux in staat is om een geweldige show neer te zetten is intussen wel bekend, maar het verbaast mij toch steeds weer hoe snel ze de sfeer erin krijgen. Vanaf het eerste nummer hebben ze de zaal helemaal mee. Dat komt natuurlijk in de eerste plaats door de geweldige muzikaliteit van alle bandleden. Zo speelt violiste Maud Akkermans met net zoveel gemak trompet en in het nummer “Dark Before The Dawn” zingt ze een prachtig duet met zanger Camiel Meiresonne.

Maar ook bij de andere bandleden spat het muzikale talent ervan af. Hoewel die muzikaliteit natuurlijk het belangrijkste is, is er nog een belangrijk aspect wat Son Mieux zo’n leuke band maakt. Ze hebben ontzettend veel plezier op het podium. Zowel met elkaar als met het publiek. Een van de gangmakers daarbij is bassist Timo Prins. Normaal gesproken is de bassist niet direct de meest uitgesproken muzikant op een podium, maar bij Son Mieux is dat duidelijk anders.
Vorig jaar is Son Mieux een tijdje uit het touren geweest vanwege mentale problemen bij Camiel. Deze tijd hebben ze onder andere gebruikt voor hun laatste album “24 Hours”. Met dit album worden we bijna letterlijk meegenomen in een muzikaal etmaal. Via “Morning” naar “Have A Little Faith” en “When Tomorrow Never Comes”. Een prachtige muzikale tijdreis. Met het optreden afgelopen vrijdag sluit de uitgestelde tour van vorig jaar nu alsnog af maar Son Mieux zal dit jaar nog op allerlei festivals te zien zijn. Mocht je de kans hebben, ga dan zeker kijken en luisteren. Ik beloof je dat je er geen spijt van gaat krijgen!
